http://tinyurl.com/sensorealityBranding
Αν ρωτήσεις 10 ανθρώπους τι είναι branding, ακόμη και σήμερα οι 9 απ΄ αυτούς θα απαντήσουν ότι είναι Logos, taglines, slogans, χρώματα,design κλπ κάτι δηλαδή σαν φολκλόρ πανηγύρι!
Η ύπαρξη πληθώρας εργαλείων και πλατφορμών επικοινωνίας δυσκολεύει ακόμη περισσότερο κάποιον να πάει ένα βήμα πιο βαθιά απ΄την επιφάνεια.
Ας προσπαθήσουμε να βοηθήσουμε το διάλογο, εισάγοντας το διαχωρισμό μεταξύ του Branding με Β κεφαλαίο και του branding με b μικρό.
Το μεγάλο B είναι στην ουσία η Αξία του Προϊόντος/Υπηρεσίας. Είναι τα χαρακτηριστικά του, σε συνδυασμό με την καινοτομία του και σε άμεση σχέση με τις Αξίες του. Το μεγάλο B εργάζεται πάνω στο τι κάνει το προϊόν/υπηρεσία ξεχωριστό, τι ωφέλειες προσφέρει στον αγοραστή, τι ανάγκες του καλύπτει.
Πως χτίζεται το μεγάλο B;
Μα παρατηρώντας την Αγορά , ψάχνοντας να βρούμε την Προστιθέμενη Αξία στην Κατηγορία που μας ενδιαφέρει και που με το προϊόν μας/υπηρεσία μας ΔΕΝ το προσφέρει κανείς άλλος. Βέβαια υπάρχει μια ακόμη μικρή λεπτομέρεια. Το προϊόν/υπηρεσία μας εκτός του ότι θα είναι ξεχωριστό θα πρέπει να το χρειάζεται/θέλει και ο πελάτης. Δεν φτάνει απλά το ΞΕΧΩΡΙΣΤΟ, θα πρέπει να συνδυάζεται και με το ΧΡΗΣΙΜΟ!! Ακριβώς στο σταυροδρόμι αυτό χτίζεται η αξία του προϊόντος/υπηρεσίας ( ή της επιχείρησης) , με βάση το μεγάλο B.
Το μεγάλο B: photo courtesy Speiron Company
Και το μικρό b;
Αυτό ασχολείται με το brand communication. Δηλαδή την επικοινωνία όλων αυτών των χαρακτηριστικών, αξιών, καινοτομιών και χρησιμοτήτων που χτίζονται με βάση το μεγάλο B. Και φυσικά το μικρό b είναι σημαντικό μιας και προσπαθεί το επόμενο μεγάλο στοίχημα ενός brand. Την επικοινωνία και το διάλογο με τους πελάτες, τους συνεργάτεςκαι, τα διάφορα tribes.
Να βοηθήσουμε ακόμη περισσότερο; Εντάξει. Η Διαφήμιση ανήκει στο μικρό b. H διαφήμιση, η προώθηση εν γένει, φέρνει στο φως της Αγοράς την ξεχωριστή αξία που περικλείει το προϊόν/ υπηρεσία. Γι αυτό όταν σε μια διαφημιστή καμπάνια (όσο έξυπνη και αν είναι) ο πελάτης δεν αντιλαμβάνεται την προστιθέμενη αξία του προϊόντος/υπηρεσίας/ιδέας τότε δεν υπάρχει λόγος ύπαρξής της!
…και το μικρό b: photo courtesy Speiron Company
Ας συνοψίσουμε λοιπόν το σημερινό μας θέμα:
Η ενασχόληση με την Αξία του Προϊόντος είναι το μεγάλο B. H επικοινωνία έρχεται μετά. Το μικρό b έπεται του μεγάλου B.
Κι από δω και μπρος στις συζητήσεις μας όταν θα μιλάμε για Branding το καλύτερο θα είναι να ξεκαθαρίζουμε σε ποιο από τα δύο B/b αναφερόμαστε…